se apropie vacanța? încă mai ai timp să urmezi un tratament complet de slăbire și remodelare corporală. accesează pagina magiq pentru mai multe detalii sau suna LA 0722696843 pentru programare la evaluare corporală gratuită!
Caută
Close this search box.

IMC-ul, unitate de măsură a sănătății corporale

Indicele de masă corporală (IMC) este metoda recomandată pentru diagnosticarea dacă sunteți supraponderal sau obez. Este un calcul bazat pe înălțimea și greutatea dvs., care determină dacă aveți greutatea potrivită pentru a minimiza riscul de a dezvolta boli legate de excesul de greutate, cum ar fi diabet, boli cardiovasculare, dureri articulare, hipertensiune arterială, apnee în somn și altele.

IMC a fost dezvoltat pentru a identifica persoanele cu exces de grăsime corporală, dar nu ia în considerare celelalte componente ale corpului: oase, apă și mușchi.

Ce este un IMC nesănătos?

Ghidurile medicale dictează (și majoritatea practicienilor sunt de acord) că un IMC de 25 sau peste este prea mare și, prin urmare, nesănătos. Numerele IMC între 25 și 29,9 sunt considerate „supraponderale”, iar IMC de 30 sau mai mari sunt considerate „obeze”. S-a demonstrat că IMC peste 25 crește riscul de a dezvolta hipertensiune arterială, boli de inimă, accident vascular cerebral, diabet, anumite tipuri de cancer, artrită și probleme de respirație. Iar o persoană cu un IMC sub 18 este considerată subponderală.

Ce este un IMC sănătos?

Intervalul sănătos pentru IMC este considerat a fi între 18 și 24,9

Un indice de masă corporal sănătos este rezultatul unei alimentații echilibrate și a unei vieți active.

Efortul pentru a menține un indice de masă corporal este minim, cheia este consecvența obiceiurilor sănătoase.

Compoziția corporală

Corpul este compus din apă, proteine, minerale și grăsimi. Un model cu două componente de compoziție corporală împarte corpul într-o componentă grăsime și componentă fără grăsimi.

O analiză a compoziției corporale vă oferă o imagine rapidă a sănătății dumneavoastră, împărțindu-vă corpul în aceste două tipuri de masă: grăsime corporală și masă fără grăsimi.

Având o înțelegere completă a compoziției corporale, prin măsurarea corectă a acesteia, vă va oferi perspective personalizate care elimină presupunerile din starea de sănătate a unei persoane .

Grăsimea corporală

Grăsimea corporală este cel mai variabil constituent al corpului. Cantitatea totală de grăsime corporală constă din grăsime esențială și grăsime de depozitare.

Grăsimea esențială este necesară pentru funcționarea normală a corpului. Grăsimea din măduva osoasă, din inimă, plămâni, ficat, splină, rinichi, intestine, mușchi și țesuturi bogate în lipide din sistemul nervos central este numită grăsime esențială.

Grăsimea corporală (grăsimea de depozitare) – aceasta se referă la toată grăsimea din corpul tău, cum ar fi grăsimea din jurul organelor sau abdomenului (viscerală) și grăsimea  pe care o vezi chiar sub piele (subcutanată). Grăsimea viscerală (abdominală), este neesențială și având în exces poate crește susceptibilitatea la boli cronice și complicații de sănătate.

Una dintre afecțiunile asociate cu obezitatea centrală este sindromul metabolic.

Masa fără grăsimi

Masa fără grăsimi acoperă toate lucrurile din corpul tău care nu sunt grăsimi, inclusiv mușchii, oasele, apa (atât intracelulară, cât și extracelulară), mineralele, proteinele, organele și alte țesuturi.

Masa corporală slabă reprezintă greutatea mușchilor, oaselor, ligamentelor, tendoanelor și organelor interne.

Masa corporală slabă diferă de masa fără grăsimi. Deoarece există unele grăsimi esențiale în măduva oaselor și a organelor interne, masa corporală slabă include un mic procent de grăsime esențială. Cu toate acestea, cu modelul cu două componente al compoziției corporale, aceste surse de grăsime esențială sunt estimate și scăzute din greutatea corporală totală pentru a obține masa fără grăsimi.

Concepții greșite

Cântarul de baie standard va oferi o măsură ușoară pentru monitorizarea greutății în timp, totuși acel număr care nu spune cu exactitate povestea sănătății tale. Este ca și cum te-ai uita la coperta cărții și te-ai gândi că știi complexitatea liniilor intrigii din interior.

Eforturile de scădere sau de creștere a greutății se bazează adesea pe concepții greșite populare despre greutatea corporală și compoziția corporală. A fi slab, de exemplu, nu reduce neapărat riscul pentru sănătate. De fapt, obsesia de a slabi duce adesea la tulburari grave de alimentatie, cum ar fi anorexia si bulimia. De aceea este romandat să fiți îndrumat de specialiști în domeniu.

Slăbirea se referă la compoziția mușchilor, oaselor și grăsimilor din greutatea corporală. Deși unii indivizi slabi pot cântări de fapt mai mult decât greutatea corporală ideală „de masă”, grăsimea corporală scăzută reduce riscul de probleme de sănătate.

 

Indicele de masă corporală (IMC), o măsurătoare frecvent utilizată a sănătății, generează o valoare bazată pe înălțime și greutate care te clasifică în linii mari ca fiind subponderal, normal, supraponderal sau obez. Cu toate acestea, ecuația este imperfectă și poate induce în eroare. Este absolut posibil să aveți un indice de masă corporală (IMC) în „intervalul sănătos”, dar să fiți în continuare expuși riscului de boală și boli cronice din cauza modului în care este distribuită masa în corpul dumneavoastră.

Analiza compoziției corporale

Prin defalcarea corpului în componentele sale de bază printr-o analiză completă a compoziției corporale, puteți măsura și urmări cu exactitate modificările masei musculare, ale masei de grăsime și ale procentului de grăsime corporală în timp, ceea ce vă poate ajuta să identificați zonele pe care trebuie să lucrați pentru a reduce  riscul de îmbolnăvire și îmbunătățirea sănătății generale.

Următoarele sunt 4 tehnici de măsurare a grăsimii corporale care sunt adesea accesibile profesioniștilor de fitness: cântărire hidrostatică, impedanță bioelectrică și pliuri ale pielii.

Cântărirea hidrostatică, cunoscută și sub denumirea de cântărire subacvatică sau hidrodensitometrie, este una dintre cele mai precise modalități de măsurare a grăsimii corporale. Acest lucru se face prin scufundarea într-un rezervor cu apă și cântărit sub apă. Măsurătorile pot fi apoi defalcate pentru a determina masa dvs. de grăsime și fără grăsimi, inclusiv țesutul slab și masa musculară. Poate fi disponibil la clinica locală de wellness sau medicul poate recomanda o unitate care oferă testare hidrostatică. Unele săli de sport cu piscină vor oferi acest serviciu clienților. A fost considerat standardul de aur pentru măsurarea compoziției corporale până când au fost dezvoltate metode mai avansate, cum ar fi scanările CT și scanările

Analiza impedanței bioelectrice (BIA): Această tehnică folosește grăsimea corporală și masa musculară slabă ca bază pentru măsurare fie prin intermediul unui dispozitiv portabil, fie al unei scale BIA. Curenți electrici mici sunt trimiși prin corp și, deoarece apa, grăsimea și masa de țesut slab interacționează cu curenții în mod diferit, dispozitivele pot evalua cu exactitate distribuția masei tale.

Măsurătorile pliurilor pielii: Efectuate prin ciupirea pielii cu șublere în șapte zone diferite ale corpului, poate oferi o estimare rapidă și relativ precisă a grăsimii corporale, care poate fi comparată cu altele de vârstă și sex similar. Această tehnică, deși rapidă și necesită foarte puțin echipament, nu dă o imagine completă a diferitelor tipuri de grăsime sau a modului și unde o depozitează corpul tău.

Cântare de compoziție corporală,  o scală de compoziție corporală folosește un curent electric slab pentru a măsura grăsimea corporală și masa fără grăsimi. Aceste cântare sunt adesea fabricate din sticlă și oțel pentru a ajuta electricitatea să conducă corect. 

Cunoașterea compoziției corporale este mai informativă decât concentrarea asupra greutății corporale, deoarece vă oferă măsurarea atât a masei grase, cât și a masei fără grăsimi.

De exemplu, dacă o persoană începe un program de terapii, poate câștiga procente de mușchi în prima lună. În același timp, aceștia pot pierde procente de grăsime din cauza arderii mai multor calorii prin exerciții fizice sau modificări ale dietei. Deoarece masa fără grăsimi a crescut cu aceeași cantitate cu masa de grăsime a scăzut, greutatea corporală nu se va schimba.

Dacă o persoană se concentrează asupra greutății sale, poate deveni descurajată sau frustrată deoarece programul „nu funcționează”. Acesta este un exemplu de ce cunoașterea compoziției corporale este mult mai utilă decât cunoașterea greutății corporale.

Compoziția corporală poate fi îmbunătățită prin scăderea masei adipoase sau prin creșterea masei musculare. În cadrul terapiilor se poate realiza acet lucru. Terapiile și nutriția oferă o combinație câștigătoare.